Sollicitatieprocedure
Solliciteer via sollicitatieformulier
Na jouw sollicitatie ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie van ons
Je hebt een gesprek bij ons op kantoor of digitaal via Teams om elkaar beter te leren kennen
Wil je meer weten of de HAP en zou je daarom graag met een medewerker van de afdeling willen spreken of een dag willen meelopen? Dat kan!
Aangenomen!
Functioneel Beheerder
24–32 uur
Procesoptimalisatie | Impact maken | Verbindend
Bij Huisartsenspoedposten Amsterdam zoeken we een functioneel beheerder die systemen doorgrondt, processen structureert én gebruikers verder helpt. Iemand die digitale oplossingen laat aansluiten op de praktijk van een zorgorganisatie in beweging.
Ben jij klaar om jouw expertise in te zetten voor maatschappelijke impact? Lees verder.
Wat jij gaat doen
Als functioneel beheerder ben jij dé spil tussen gebruikers, systemen en leveranciers. Je beheert en ontwikkelt drie cruciale applicaties binnen onze organisatie:
AFAS (ERP afdelingen HR, Salaris en Financiën)
Intus (Rooster zorg, afdeling Planning)
Corpio (Leer Management Systeem, afdeling Opleidingen)
Op dit moment zitten we volop in de implementatie fase: per 1 januari 2026 gaan we over naar deze 3 nieuwe systemen. In het begin denk je dus mee over de inrichting en implementatie. Je zorgt ervoor dat deze systemen optimaal functioneren, aansluiten op de praktijk én gebruikt worden zoals bedoeld.
Na de implementatie fase zorg je voor het functioneel beheer en de gebruiksondersteuning van de diverse systemen. Je vertaalt gebruikerswensen naar efficiënte digitale processen, ondersteunt bij optimalisaties en coördineert wijzigingen, eventueel met externe leveranciers. Je bent eerste aanspreekpunt voor collega’s en zorgt voor goede documentatie, instructies en trainingen.
Kortom: een nieuwe rol binnen onze organisatie waarin je meegroeit met alle ontwikkelingen op het gebied van digitale systemen.
Wat jij meebrengt
- HBO werk- en denkniveau;
- Ervaring als functioneel beheerder;
- Kennis van (of sterke affiniteit met) AFAS, roostersoftware Intus en LMS-systeem Corpio is een pre;
- Basiskennis van NEN-7510 en AVG of bereidheid dit je snel eigen te maken;
- Kennis op gebied van projectmanagement en procesgericht werken;
- Affiniteit met digitalisering en procesverbetering.
- Zelfstandigheid, neemt initiatief en stel prioriteiten.
- Sociaal vaardig, kan de taal spreken van gebruikers, management, leveranciers en interne opdrachtgevers.
- Analytisch, kan de juiste vragen stellen om de echte behoefte van de opdrachtgever te achterhalen.
- Helicopterview, overziet de impact voor de hele organisatie
Wij hechten veel waarde aan een diverse en inclusieve werkomgeving en moedigen kandidaten van alle achtergronden aan om te solliciteren voor deze functie.
Wat wij jou bieden
- Een contract voor 24–32 uur per week, werkdagen in overleg, hybride werken mogelijk;
- Het salaris is afhankelijk van je achtergrond en loopt van begin schaal 7 €3.684,- t/m eind schaal 8 €5.201,- bruto (op basis van 38 uur per week) van de CAO Huisartsenzorg.
- Een moderne werkplek aan het IJ in Amsterdam – goed bereikbaar met OV
En verder bieden wij:
- Een betekenisvolle functie in een zorgorganisatie met maatschappelijke impact.
- Een kans om je verder te ontwikkelen in het functioneel beheer, ook als je hierin nog relatief nieuw bent.
- Deelname aan een ERP-implementatieproject waarin je jouw stempel kunt drukken op procesverbetering.
- Een collegiale werkomgeving met ruimte voor eigen initiatief.
Klinkt dit als jouw volgende stap?
Druk op de knop ‘Solliciteer direct’ en laat je CV en motivatiebrief achter. Als je eerst meer informatie wilt over de functie en de mogelijkheden, neem dan contact op met Marco Stommel, Coördinator ICT op 020 – 3445 383.
De procedure:
Voor deze vacature loopt gelijktijdig een interne en externe procedure. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
De procedure bestaat uit 2 gesprekken. Deze gesprekken vinden plaats in Amsterdam.
Zolang we niemand hebben aangenomen, blijft de vacature open.
Wie zijn wij?
Huisartsenspoedposten Amsterdam (HpA) organiseert huisartsenspoedzorg buiten kantooruren in onze bruisende stad. Met vier posten bij ziekenhuizen en een centrale triagepost zorgen wij ervoor dat Amsterdammers en mensen die (tijdelijk) in Amsterdam verblijven altijd terechtkunnen met hun medische vragen. We zijn een betrokken, no-nonsense organisatie waar meer dan 850 huisartsen, 200 triagisten (doktersassistenten en geneeskunde studenten) en een klein, hecht team van stafmedewerkers samen het verschil maken.