Jij zorgt dat alles klopt, zodat jouw collega’s kunnen zorgen voor anderen.
HR (administratief) medewerker
24–32 uur per week
Nauwkeurig | Betrokken | Deskundig
Ben jij iemand die blij wordt van orde in de chaos? Die ervan geniet als alle gegevens netjes kloppen én graag collega’s helpt met hun HR-vragen? Dan pas jij perfect bij Huisartsenspoedposten Amsterdam (HpA).
Wij zorgen dat Amsterdammers ’s avonds, ’s nachts en in het weekend terecht kunnen voor huisartsenspoedzorg. Jij zorgt ervoor dat alles achter de schermen goed geregeld is voor de mensen die dat mogelijk maken.
Wat jij gaat doen
In deze rol ben jij – samen met een HR-collega – hét aanspreekpunt voor alles wat met personeelsadministratie te maken heeft. Jij houdt de boel netjes op orde, zorgt dat alle mutaties goed verwerkt zijn en helpt collega’s met vragen over bijvoorbeeld verzuim, arbeidsvoorwaarden of de cao. We stappen per 1 januari 2026 over op Afas, wat betekent dat we momenteel in de implementatiefase zitten. Hier komen in het eerste kwartaal zeker nog punten uit om door te ontwikkelen en daar hebben we jouw hulp hard bij nodig!
Wat je concreet doet:
- Mutaties verwerken bij in-, door- en uitstroom van medewerkers.
- Diverse correspondentie dat hoort bij een dienstverband.
- Uitvoeren van de regelingen uit de Cao Huisartsenzorg, Cao-ontwikkelingen bijhouden en voorstellen doen,
- Digitale dossiers netjes bijhouden.
- Rapportages maken over bijvoorbeeld verzuim en instroom.
- De verzuimadministratie voeren en contact houden met de arbodienst, UWV en verzekeraars.
- Nauwe samenwerking met de salarisadministrateur.
- Administratieve ondersteuning bieden bij werving & selectie en aan HR advies.
- Collega’s helpen met HR-vragen en meedenken over slimme (proces) verbeteringen.
Kort gezegd: jij bent degene die zorgt dat het personeelsdossier klopt en dat iedereen zich geholpen voelt.
Wat jij meebrengt
- Een afgeronde mbo-opleiding (niveau 4) op het gebied van HRM of personeelsmanagement.
- Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare HR-rol.
- Ervaring met Afas is een pre.
- Je bent nauwkeurig, gedreven, proactief en hebt oog voor mensen.
- Een fijne collega met een positieve instelling; gericht op samenwerking.
Wij hechten veel waarde aan een diverse en inclusieve werkomgeving en moedigen kandidaten van alle achtergronden aan om te solliciteren voor deze functie.
Wat wij jou bieden
- Salaris tussen € 2.905,- en € 3.942,- bruto per maand (o.b.v. 38 uur – schaal 5, Cao Huisartsenzorg).
- Een contract voor 12 maanden met intentie om dit om te zetten naar vast.
- Vaste eindejaarsuitkering van 8,33% en uiteraard een goede reiskostenvergoeding.
- Een werkweek van 24-32 uur, die we graag in goed overleg afstemmen. Hybride werken is mogelijk – deels thuis, deels op ons prachtige kantoor aan de Veemkade in Amsterdam.
Klinkt dit als jouw volgende stap?
Vul het formulier hieronder in en laat je CV en motivatie achter.
Wil je eerst wat meer weten over de functie of over ons? Neem gerust contact op met Rebekka van Belzen, HR Coördinator, via 06 – 21240100.
De procedure
Deze vacature staat open voor interne én externe kandidaten.
Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.
De procedure bestaat uit twee gesprekken, die plaatsvinden in Amsterdam.
Zolang we niemand hebben aangenomen, blijft de vacature open. Startdatum is per direct of zo spoedig mogelijk.
Wie zijn wij?
Huisartsenspoedposten Amsterdam organiseert huisartsenspoedzorg buiten kantooruren in onze bruisende stad. Met vier spoedposten bij ziekenhuizen en een centrale triagepost zorgen wij ervoor dat Amsterdammers en mensen die (tijdelijk) in Amsterdam verblijven altijd terechtkunnen met hun medische vragen. We zijn een betrokken, no-nonsense organisatie waar meer dan 850 huisartsen, 200 triagisten (doktersassistenten en geneeskunde studenten) en een klein, hecht team van stafmedewerkers samen het verschil maken.
